Nafisah Thuraya; My Awsome Blog: All About 2014

Selasa, 30 Disember 2014

All About 2014


assalammulaikum and very good morning to all people and not people pun boleh lah haha :) lame dah tak on blog and update blog ni maklumlah dah bzy dengan twiteer instgram and facebook , walaupun facebook orang kate dah ketinggalan zaman but i rase facebook is the best in the world because pakwe saye ade facebook itu jek hahaha rase macam tak kelakar tapi puncline macam ade sikit ,boleh lah kan haha :) ok now saye nak terus pergi ke tajuk asal "ALL ABOUT 2014 " pejam celik pejam celik dah nak masuk tahun 2015 ,memandangkan hari ni 31/12/2014 so kawan i (izzatul laling )  cadangkan buat story about 2014 ,hmm banyak sebenarnye cerita pasal 2014 ni kalau nak story satu persatu pun hadap laptop ni berhari hari pun takkan habes ,tapi takpe i try untuk pendekkan sikit walaupun tak pendek sangat lahhh ,hmm siapa siapa yang dah visit my blogger ni saye hidangkan my life in 2014 ,i hope korang happy and ambek pengajaran daripada story saye ni ok ;) good luck dear :*

first school at smk air tawar dengan membawa name sebagai form 4 ,kire dah besar jugak lah kan sebab tahun depan spm and last sechool ,sebelum naik form 4 tu saye dapat call dari cikgu rosman untuk tanye pasal nak masuk sains or stm , atas nasihat mak saye dan abang saye yang handsome tu saye ambek stm untuk mase depan jugak lah katenye ,nengok macam tak ambek berat tapi sayang jugak abang aku tu kat aku ekk :P so sweet kadang2 , stop cite pasal ni lahh , aku daftar di kelas 4 stm dengan kawan aku lagi tiga orang tu ,nana ,ecek and last qila :) dulu macam tak rapat tapi naik form 4 boleh satu kepale pulak , sayang korang sangat sangat ,tak lupe jugak dengan kawan aku yang kelas sains tu zatul laling laing , anis ,hajar and last mimi , fisrt memang sedih lah sebab tak satu kelas tapi takpe still boleh jumpe lagi walaupun kadang2 tu just senyum jek kalau jumpe , rindu rasenye nak gurau2 time cikgu takde kat kelas ,hmmm 

aku mule kan tugas aku sebagai pelajar form4 stm , rase macam kekok jugak lah sebab baru satu kelas kan , and alhamdulillah dapat classmate yang agak sporting and gile gile jugak lah kan , so aku rase bersyukur jugak lah kan , hmm yang perempuan kire boleh dibincang tetapi yang lelaki kene banyak bersabar sebab diorang ni kaki bahan and kaki reject and last kaki ketawekan orang , kadang2 tu orang serius pun boleh die buat lawak -_- sakit hati jugak tapi happinning , kadang2 tu cikgu2 pun penat nak layan diorang ni sebab terlalu sangat "loye buruk " tapi yang pere"mpuan ni agak nakal but kadang2 tu gedik macam haram , lebih2 lagi geng "pontianak " sekali dah mengilai silakan sedia stokin untuk sumbat telinga kalau tak keluar darah telinga semua , yakk sabar jek lah dengan kerenah budak budak 4stm semua ni lahh , tapi takpe diorang still the best classmate ever , 

dalam persahabatan ni tak semua manis tak semua suke and tak semua terima dengan baik so kite be carefull untuk berkawan ok , memang kite kene berkawan dengan semua orang tetapi dengan rapat itu kene pilih yang sesuai dan tetap , aku tak cakap kawan aku macam tu sebab kite kene beringat semua kawan kite tak semua jujur :) beberapa bulan yang lepas ade golakan dengan kawan kawan semua ,sedih sangat dengan semua tu ,aku rase mimpi buruk yang takkan tamat sampai bila bila , datang sekolah tiada senyuman and tiada salaman daripada kawan kawan ,semua masing maisng buat hal sendiri , sedih tak terucap mase tu tetapi hadap dengan sabar dan berdoa supaya semua kembali dengan baik dan tiada salah faham langsung , alhamdulillah beberapa hari berlalu masalah itu berakhir dengan air di lautan dan pergi tanpa kembali ,semua bersalaman and kembali senyum , first time titiskan air mate demi persahabatn , betapa manisnye mase tu tak terucap dengan kata kata . 

CINTA - cinta pada aku sangat lah indah dan damai bagaikan mandi tak basah ,minum tak telan , makan tak kenyang tidur tak nyenyak and kentut tak berbau ,itu lah cinta , dan aku poercaya cinta itu buta ,percaya lah kan aku kalau perempuan tu sayang kat lelaki yang perfect die bukan cinta diri nye yang perfect tapi harta or duit , cinta sejati tak meangdang ke arah itu walaupun lelaki tu duit pun mintak mak and nak beli topap pun mintak mak , itu aku rase baru cinta sejati koddd buwekkkk geli pulak aku , hmm tapi takpe itu semua kenyataan hidup aku yang pernah sayang dengan lelaki yang sebaye dengan aku and die p----r , mula mula memang tak dapat terima but lame2 aku boleh dapat terima dengan sepenuh hati ,tak kesah lah kan masih bercinta die nak buat ape asalkan lepas kahwin tinggal lah semua tu cari kerja yang lebih halal , setahun lapan bulan aku dengan die tapi jodoh tak panjang aku break dengan die pada seminggu nak befday die ,sedih sangat sebab tak dapat sambut befday dengan die tak dapat sambut puase and last tak dapat sambut hari raye dengan die , setahun lapan bulan tu aku rase aku dah kenal luar dalam pasal die tetapi nak cakap banyak pun tak boleh kan jodoh dah takde , break dengan muhamd ruhaizat bin muhad nazri ,hidup aku ceria dengan kau dan aku tak pernah benci kau dan aku takkan lupekan kau ijat , lepas ijat datang lah seorang lelaki yang agak gentle jugak sebab die kawan dengan aku dua minggu and terus lamar aku ,tak rase terkejot ke mase tu ? aku rase macm nak pengsan tahu tak mase tu . huh "lepas nafas " muhd najib bin leman ,umur 18 tahun and duduk aping barat :) 

NAJIB - die seorang yang rajin berkerja , jujur orangnye ,hidup sedrhana walupun ikot gaji dah boleh tanggung anak 2 orang and isteri sorang jek eaa takley lebihhh , die anak ke 10 daripada 11 ,jangan terkejot aihhhh bapak kuat kottt hahaha and die seorang yang tak suke sembunyikan diri die ,selagi die boleh tunjuk die akan tunjuk , hmm bertuah sape yang dapat die kan , aku ni taktahu lah jodoh panjang atau tak dengan die ni , najib ni seorang yang caring jugak tetapi kadang2 tu tak sebab die faham privacy aku jugak , seorang yang sangat memahami and die boleh terima aku dengan perangai aku yang kadang2 tu memang mencabar kesabaran die , tapi die tetap sabar dan layan dengan perangai aku ni ,kesian jugak kadang2 kan tetapi sebelum die nak kenal aku aku dah cakap aku macam mane and die kene terima lah kan , sayang die sangat sangat and aku rase macam nak kahwin dengan die hari ni jek tawww grrrrr hahaha saye doakan relay kite ni sampai bila bila sayang ,iloveu so much and i will cry kalau die taknak layan aku , manje saye gelak saye sayang saye sedih saye hanya awak jek dapat rase sayang muahhhhmuahmuahhhhhh 

EXAM - about exam ni takade yang speacial sangat sebab result biase biase jek tapi ok lah buat form4 yang susah gile , bayangkan bm aku dapat C ? ehhh seumur hidup aku aku bm jejak sampai B jek tauu ,form4 bm dapat C macam nak jadik orang keling jek tauu sedih sangat sangat sebab hmmm orang melayu dapat C .malu gile kod tapi takpe i will try my best for next year and for my spm . mid year dengan lastyear punye exam tak banyak beza tapi cume sains jek lah ,mid year dapat B+ and last year dapat B- jek sebb aku masuk makmal jek mesti tidur tidur and tidur , tak tidur pun aku berbual , kesian jugak kadang2 nengok cikgu tu tapi aku ni degil nak buat macam mane kan , tapi tu aku jadikan pengajaran untuk diri aku cikgu mengajar dengar and bagi fokus dengan sepenuhnye dan bukan tidur or berbual , sangat kurang adab semua tu , malu jugak dengan cikgu tu sebab result turun sangat sangat , for the next year aku akan ubah perangai aku ni takade ponteng kelas takde tidur takde berbual and the last takde melawan cakap cikgu , saye mintak maaf ye cikgu :(

Lastly hope - aku harap tahun 2014 ni aku akan jadikan pengajaran dan motivasi bagi aku untuk berubah dan jadi lebih baik , aku akan jage solat aku dengan baik dan jage aurat aku dengan baik insyaallah , dan aku akan berusaha untuk kecemerlangan result spm aku nanti ,aku nak tunjukkan yang aku boleh boleh and boleh dapat result yang terbaik isnyaallah dengan doa ibu bapa ku and orang sekeliling and thanks coz sudi bace entry saye ni , yang baik jadikan pedoman yang buruk jadikan pengajaran ,thanks and assalammulaikum :)

0 Comment [s]: